Brev:
Mad og indtag af MME - 4 mdr.
12. april 2023
Alder:
4 mdr.
Mad og indtag af MME - 4 mdr.
Kære Helen,
Jeg håber, at du har haft en god påske.
Sidst vi skrev sammen, skrev vi om min datters indtag af MME.
Vi oplever stadig en glad pige, som har daglig gullig flydende afføring og våde bleer. Vi oplever, at hun sover sine 3 lure om dagen, og vi oplever hun er nysgerrig på sine omgivelser og motorisk følger hun også godt med. Hun vokser ud af sit tøj, så på tager hun også.
Men … hun klatspiser stadig. Og det er svært for os, for vi føler ikke vi får et ben til jorden angående hendes indtag, fordi hun spiser hyppigt. Hun spiser sjældent mere end 90-100 ml pr gang. Nogle gange mindre. Også selvom der er gået 2.5-3 timer siden sidste måltid. Vi kommer ikke altid op på de 800 ml.
Vi skifter undervejs, bøvser godt af, sidder oprejst osv osv., men det er stsdig kun meget små, men hyppige portioner hun spiser. Om natten spiser hun større portioner, især den sene flaske ved 23-00 tiden.
Det bekymrer mig, at hun ikke kan spise større måltider, og det bekymrer mig, at hun ofte bliver meget irriteret på flasken, fjerner hovedet, tager flasken igen, bliver ked af det osv … Måltidet bliver sjældent en hyggelig ting.
Hvad tænker du? Jeg kan mærke, at det frustrere mig, at jeg ikke kan have mere struktur over måltiderne.
I øvrigt skal det siges, at hun er startet på små smagsprøver af hirsegrød, og det er en succes. Udfordringer med flasken havde vi også inden opstart af grød.
Hvad tænker du?
Med venlig hilsen
Sabrina